lørdag 5. november 2011

Rask og god kyllingsuppe

Jeg hadde lyst på kyllingsuppe i går, men fant ingen oppskrifter jeg ønsket å lage. Satt derfor i gang på egen hånd, med hensikt å lage en enkel suppe raskt. Og det klarte jeg. :)
Suppen ble god, sa mannen min, så nå deler jeg oppskriften med flere.
Dette var nok til oss - to voksne og to barn.

1/2 stekt kylling
1 liten løk
1 paprika
2 buljongterninger (kylling)
1 kremfløte (1/3 liter)
7 dl vann
Salt og pepper
Krydder
Olivenolje

Finhakk løken, kutt opp paprikaen fint. Surr dem i olivenoljen til løken er blank.
Løs opp buljongterningene i litt av vannet. Tilsett dette, resten av vannet og fløten og kok opp.
Krydre etter smak, jeg ble kjempefornøyd med å bruke det nye kyllingkrydderet til Santa Maria - «Chicken and steak», blandingskrydder med egen kvern.

La dette småkoke i fem minutter.
Ta frem kyllingen, fjern beina, kutt kjøttet i terninger. Tilsett dette i suppen de siste to minuttene. Klart!

Jeg tror også det ville vært godt med litt sellerirot (eller stangselleri) i denne suppen, det får jeg prøve ut senere.

Vil du ha en mer mettende suppe kan du tilsette rundt 2 dl med makaroni, da må du tilpasse koketiden etter makaroniens koketid.

God apetitt - og god lørdagskveld!
♥ Marianne

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar