tirsdag 20. desember 2011

Tomatsuppe

Denne suppen er kjempegod! :)

2 buljongterninger
7-8 dl vann
1 boks tomater
1 paprika
1 liten løk
Olivenolje
2 hvitløksfedd
Salt og pepper
Oregano eller annet krydder etter ønske


Finhakk løk og paprika, surr dette i olje i en kjele til løken er blank.

Tilsett 7-8 dl vann, buljongterninger og tomatboksen, kok opp.
Smak til med salt og pepper og ev annet krydder, la småkoke i 5-10 minutter.

Server gjerne med litt Crème Fraîche.
Har du mattermos (eller vanlig termos) er det en god lunsj på kalde dager. :)

Vel bekomme!
♥ Marianne

4 kommentarer:

  1. Nå står suppa til kok, blir spennende å smake den. Jeg som ikke liker tomatsuppe i utgangspunktet.... Har droppa paprika da for ingen her liker det i matretter. Så har vi hvitløksbaguetter til:-)

    SvarSlett
  2. Konklusjon: Mine minste på 5 og 6 år likte suppa godt, men de spiser mer av den posesuppa he he he.... 12 åringen likte ikke suppa, synd fordi jeg syns den var knallgod:-) Eneste som ikke var noe særlig var at Crème Fraîche'n skilte seg i suppa, og det så ikke godt ut:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Siv
      Så morsomt at du prøvde noe du i utgangspunktet ikke liker - og at du synes den er knallgo'! Nå ble jeg skikkelig glad, tusen takk for tilbakemeldingen.
      Synd med 12-åringen, men som jeg sier til gutta mine: du må kanskje smake noe opptil 17 ganger før du liker det ...
      ♥ Marianne

      Slett